Un kilogram de muschi va rog!

Un kilogram de muschi va rog!

Un kilogram de muschi! Ce inseamna de fapt un kilogram de muschi? Nici mai mult nici mai putin de 4000 de calorii. Punct. Sunt sigur ca asta nu spune nimanui mare lucru.

Sa iti explic :

Fiecare dintre noi ,din cap pana in picioare suntem facuti din proteine.  Adica Azot. Si apa. Desigur o sa spuneti ca mai avem si ceva grasime. Dar din punct de vedere metabolic grasimea e un tesut mort. Nu e altceva decit un depozit de energie. Deci tot ce inseamna tesut viu (incluzind aici organele interne , parul, unghiile,pielea,muschii,etc.)  este facut din azot si apa. Pentru ca cineva sa poata acumula un kilogram de muschi ,trebuie sa indeplineasca doua conditii:

 

1.Sa-i ofere corpului , intr-o perioada de timp, 1000 de grame de proteine in exces . Adica Bilantul energetic al corpului in acea perioada de timp sa fie pozitiv si egal cu 4000 de calorii. Asta inseamna ca in acea perioada de timp caloriile ingerate din mincare au fost cu 4000 mai multe decit caloriile cheltuite de catre corp. Si cele 4000 de calorii ramase neconsumate provin din 1000 de grame de proteine. Sigur ca e putin cam prea stiintific ce va spun dar pana la urma nici nu trebuie sa va incarcati mintea cu asta ci doar cu ce am subliniat.

2. Sa-i dea corpului stimulul de care are nevoie pentru a folosi si transforma acele 1000 de grame de proteine intr-un kilogram de muschi. Acest stimul inseamna  Antrenament Muscular.  Antrenamentul muscular inseamna obosirea musculaturii pana la epuizare pentru ca ea sa trimita creierului un semnal chimic prin care sa-i transmita ca are nevoie de substanta proteica pentru a se repara in urma efortului efectuat . Odata receptionat acest semnal chimic de catre creier el face toate reglajele necesare (hormonale si nu numai ) pentru ca corpul sa inceapa procesul de reparare a tesutului muscular distrus in timpul antrenamentului.

Procesul acesta de reparare se numeste Sinteza Proteica.

Asadar daca aceste 2 conditii sunt indeplinite corpul incepe sa construiasca muschi. In conditii normale si cu antrenament si alimentatie corecte, un barbat depune un kilogram de muschi in 4-6 luni  iar o femeie cam in dublul acestei perioade. Sa nu credeti insa ca daca ati cistigat un kilogram de muschi veti fi cu exact un kilogram mai grei . Nu, veti fi cu pina la 2-3 kilograme mai grei in functie de cita apa e retinuta in acel kilogram de muschi si asta pentru ca fiecare celula vie are nevoie de apa in interior dar si in spatiul extracelular. Celulele musculare cele mai predispuse la a-si mari volumul si deci la crearea de noua substanta musculara sunt fibrele musculare de tip 2B.

Aceste fibre se mai numesc si rapide si reactioneaza cel mai bine in urma antrenamentuluii cu greutati cu un numar de 6- 12 repetari pe serie. In timpul unor astfel de serii insa fibrele de tip 2B sunt folosite doar la ultimele 2-3 repetari cind toate celelalte fibre (de tip1 si de tip 2A) si-au epuizat resursele.

Acesta este motivul pentru care fiecare serie trebuie executata pana la epuizare. Daca nu o faci, atunci fibrele de tip 2B nu apuca sa fie folosite si deci nu-si vor mari volumul.

Odata castigat acest kilogram de muschi nu numai ca veti arata MULT mai bine dar rata metabolismului va creste semnificativ, riscul de ingrasare scade semnificativ si functiile organismului sunt mai bine reglate ( functionarea inimii si a sistemului circulator, functia sexuala MULT imbunatatita si la barbati si la femei, procesul de imbatrinire e incetinit, creste nivelul de incredere in sine si de optimism, creste viteza de recuperare dupa efort ,etc)

Un kilogram de muschi ati spus?

Poftiti va rog 🙂

comentarii la "Un kilogram de muschi va rog!"

17 comentarii la “Un kilogram de muschi va rog!”

  1. simina 16 05 2012
    Buna Sorin,
    Aseara am fost la intalnirea cu Andreea Papp din Bucuresti, mi-a zis ca esti un antrenor cam draconic:d si tocmai de asta m-a indemnat sa iti cer sfatul. Vad ca articolul tau este despre a face muschi, eu vreau sa mai scap de ei pentru ca mi se pare ca sunt prea umflati si iau din feminitate.:(
    Eu am o conformatie cu bazinul lat si muschii prea dezvoltati( mai ales ganbe si coapse). Mananc sanatos as zice 90% din timp si singurele scapari mai sunt la inghetata vara sau ceva dulce dar rar, nu mananc fast food mai mult de 2 ori p an. Fac sport frecvent de vreo 4 ani si am trecut prin diferite genuri( step aerobic, kick boxing, kangoo jumps, alergari uneori, mai nou si inot). As dori sa mai slabesc putin dar mai ales sa mai scap din masa musculara, mi-as dori un aspect mai fin nu asa musculos:(.Te rog recomanda-mi un ex de meniu sau ce gen de alimente sa predomine pentru a nu mai dezvolta muschii si ce tip de antrenament ar trebui sa adopt pentru asta.
    Mi-as fi dorit sa fii antrenor in Bucuresti pentru o colaborare...
    Merci mult anticipat! Răspunde
    • Lobo Sorin Fritea-inimasicorp.ro 16 05 2012
      Ti-am raspuns la comentariul la celalalt articol Răspunde
  2. mihai 18 05 2012
    Sorin, te rog scrie si un articol despre febra musculara 🙂 Răspunde
  3. Simona 18 05 2012
    Salutare,

    Incep prin a spune ca merg la sala de vreo 3 luni - dupa o luuuunga perioada de leneveala. Rezultatele deja se vad - carnea s-a asezat mai altfel 🙂
    Totusi nu am reusit sa scap de grasimea ingrozitor de enervanta de pe spate. Imi poti da cateva sfaturi pentru a scapa de back fat?

    Multumesc Răspunde
    • Lobo Sorin Fritea-inimasicorp.ro 19 05 2012
      Nu poti comanda corpului de unde sa "dea jos" mai repede grasimea! Felul cum te ingrasi sau slabesti e determinat genetic. Daca alimentatia e corecta, corpul va ajunge sa consume si grasimea de pe spate. Răspunde
  4. FireFox 21 05 2012
    Buna Sorin,

    Am descoperit blogul tau astazi, prin siteul lui Pera. Chiar ma bucur ca te-am descoperit, am vazut mai demult un video cu tine si Pera, si chiar vreau sa aud mai multe de la tine pe domeniul tau.

    Iarta-ma daca iti pun o intrebare care probabil s-a discutat, nu am avut timp sa explorez toate articolele, daca esti dragut sa ma directionezi catre acel articol, sa nu iti rapesc timpul.

    Ce sfaturi poti da unui vegetarian (mananc oua si produse din lapte) dpdv al sportului si alimentatiei?. Nu ma pot hrani doar cu salate, de altfel asta e cea mai mare injuratura cand mananc in oras si intreb ce au fara carne si imi raspund toti invariabil: "salata"....iar pe mine ma ia lesinul de foame...), am nevoie si de carbs, poate mai mult decat un carnivor.

    Am vazut ca ai recomandat si meniuri pt oameni "normali": dim, pranz, seara. Ceva combinatii fara carne ce putem face? Eu cu ce sa inlocuiesc pieptul ala la gratar? 🙁

    Mananc destul de sanatos, si am citit ce ai mai scris pe aici de cat de important e momentul in care consumi anumite alimente, si la mine nu se aplica: renunta la bauturi carbogazoase, shaorma si mititei ca nu mai am din astea in meniu de 8 ani ...

    Fac si sport, am inceput in mod regulat (2-3 ori pe saptamana) acum 1 an si ceva, am super multa energie si o stare de spirit excelenta, insa muschii mei se umfla pe sub stratul de grasime - care e mic ce-i drept, dar de ce sa fie acolo? (am BMI=19,9, masa musculara am uitat-o, o sa ma uit in fisa de la sala si poate o sa mai comunicam)

    Asa ca rezumand. Cum elimin stratul ala de grasime combinat cu o alimentatie potrivita pt mine, si sa nu ma ia lesinul in timpul zilei.

    PS Apreciez foarte foarte mult ca iti aloci timp sa raspunzi commenturilor, este un lucru rar.

    FireFox Răspunde
    • Lobo Sorin Fritea-inimasicorp.ro 25 05 2012
      Firefox, iti dau o veste proasta: Am vazut zero vegetarieni in viata mea care sa fie in forma maxima. Nu spun ca e imposibil pentru ca imposibil nu e nimic dar e foarte greu si de aceea nu am vazut inca unul. O sa-ti raspund extrem de simplu: lapte, branzeturi, albuse de ou (ouale fiind nefecundate),suplimente de proteine din zer ,caseina si ou. Astea inlocuiesc carnea. Pofta buna amice 🙂 Răspunde
      • Marian Nica 03 06 2012
        Daca n-ai vazut, nu inseamna ca nu exista... proteina din carne nu e singura descoperita... Răspunde
        • inimasicorp 03 06 2012
          Citeste bine comentariul meu prietene. Chiar am si enumerat alte surse de proteine . Răspunde
  5. Vasile 23 05 2012
    Salut,

    In primul rand, felicitari pentru initiativa si pentru munca depusa, la mai multe articole de genul asta!

    Ce intrebare am eu: consumul de carne este esential pentru cresterea masei musculare? Pot sa imi mentin dieta ovo-lacto-vegetariana si sa acumulez masa musculara la fel de repede ca atunci cand mancam carne? Cu ce alimente sa suplimentez lipsa carnii ?
    Ar fi interesant un articol pe tema asta.

    Multumesc! Răspunde
  6. Lobo Sorin Fritea-inimasicorp.ro 25 05 2012
    Vasile exact deasupra intrebarii tale am postat un comentariu pentru Firefox. Ai acolo raspunsul 🙂 Răspunde
  7. alin 27 05 2012
    esti sigur ca proteinele inseamna azot si apa?? Răspunde
    • inimasicorp 03 06 2012
      Proteinele inseamna azot (nitrogen). Corpul e din azot si apa. Grasimea e ca un depozit energetic. Răspunde
  8. Andrei 03 06 2013
    Am inteles ca se poate pune doar 3,8 kg de muschi pe an, este adevarat?
    Tu cand faci slabire cat dai jos?
    Si o intrebare legata de antrenament. Am vazut ca toata lumea se agita la inpinsul declinat, doar pentru ca se poate lucra cu greutate mai mare si e un efect psihologic si se cred ei mai puternici?
    Eu cred ca nu prea ajuta la nimic declinatul, nici nu am mai vazut sa se mai faca de catre culturistii de afara.
    E bun de ceva declinatul asta?
    Multumesc. Răspunde
    • inimasicorp 04 06 2013
      Daca cineva pune 3,8 kg de muschi pe an e SENZATIONAL. 2 kg e mai de bun simt (realizabil)-daca NU se dopeaza bineinteles. Aici vorbim de muschi "curat" si nu de greutate in plus pe cantar. Eu am acum 90kg. Greutatea mea de concurs (cea din filmuletele pe care le-am postat) e de 81,5-82,5 kg (diferenta e data de cantitatea de apa de sub piele). Deci eu dau jos cam 8kg. Din astea 8kg ,sub 0,5kg sunt muschi pierduti. Stiu asta pentru ca imi masor periodic procentul de grasime din corp si automat si cantitatea de masa corporala fara grasime (prin metoda Jackson-Pollack in 7 puncte). Impinsul declinat e dupa parerea mea NEnecesar, pentru ca toti barbatii au probleme cu dezvoltarea pectoralilor superiori. Pectoralii inferiori prea dezvoltati dau efect de piept "cazut". Si pentru ultima oara legat de Baba ,sa stii ca nu mai vreau sa vorbim de ea. Nici de altcineva. Imi doresc sa vorbesc cu oricine pe teme de sport sau alte teme interesante dar oamenii rai nu vreau sa-i comentez. Sa fie cu totii sanatosi. Sa vorbeasca faptele in locul nostru. Iti multumesc Andrei 🙂 Răspunde
  9. Alexandru 01 09 2014
    buna sorin! te rugam frumos sa ne spui cum sa ne algem un ceas pentru fitness. tu ce ceas ai? Răspunde

Lasă un comentariu